Hur beställer jag? 

Du beställer direkt på webben - plocka i hop de varor du gillar i varukorgen och gå till kassan. Där fyller du i personuppgifter och önskat leveransdatum och klicka på "Skicka". Alla obligatoriska fält måste vara ifyllda för att du ska kunna skicka iväg beställningen. Väljer du att maila din beställning ber vi dig vara noga med att tydligt ange artikelnummer och antal för de produkter du önskar beställa, samt när du kan ta emot din leverans. 

För varor med kilopris kan vi inte ange ett exakt totalpris förrän den säljare du beställt från skickar produkterna eftersom vikten kan variera något. En köttbit om ca 1,5 kg kan väga lite mindre eller lite mer än 1,5 kg, varför det totala priset på köttbiten också varierar. På din faktura ser du totalpriset för din beställning. 

Jag bor utanför Växjö Kommun, kan jag ändå beställa från Linnés Mathus? 

Linnés Mathus levererar under 2017 närproducerade livsmedel med leverans till dörr inom Växjö Kommun. Under 2018 öppnar vi även upp för leveranser till dörr i tätorter i Kronoberg, Kalmar och Blekinge län. Premiär och lansering av din "Saluhall på nätet" sker under april 2017. Du väljer utkörning till dörr för 99:- eller så hämtar du dina beställda varor på vår lokala utlämning på Regementsgatan 9 på torsdagar 13-17 och fredagar 9-17.

   tackningsomrade2017-2.jpg  

Hur vet jag om en vara finns i lager eller inte? 

Vi har inte något lagersaldo eftersom produkterna från våra samarbetspartners kommer direkt från respektive gård. Det innebär att du handlar direkt från källan. Efter att du lagt din beställning går vi ut och säkerställer att produkterna går att få tag på från säljaren och kontaktar dig om något du beställt inte går att få tag på för tillfället. Vårt stora antal samarbetspartners gör att vi nästan alltid kan erbjuda och rekommendera likvärdiga varor om just det du valt skulle vara slut hos säljaren. 

Hur bekräftas min beställning? 

Eftersom vi hanterar färskvaror med hög omsättning bekräftar vi alltid din leverans för att säkerställa lagerstatus och leveranstid genom vårt beställningssystem. Du får ett mail skickat till dig med bekräftelse att de varor du beställt kommer att levereras på vald tid och dag.

Hur betalar jag? 

Du kan välja att betala med kort eller faktura. Initialt under testperioden gäller endast betalning med kort. När du väljer faktura har vi en kredittid om 10 dagar. När betalning görs med betalkort reserveras ett preliminärt orderbelopp på ditt kort. Det slutgiltiga beloppet debiteras efter att dina produkter har vägts och är på väg hem till dig. Detta gör vi för att säkerställa att våra säljare alltid får betalt, samtidigt som ni som kund aldrig betalar för mer än den vikt ni fått levererad. 

Hur mycket kostar frakten? 

Fraktkostnaden i vårt leveransområde med leverans till dörren är 99: - Om du väljer att hämta dina varor hos oss på vårt huvudlager i Växjö så är det fraktfritt. Vi jobbar just nu med att att knyta till oss samarbetspartners för utlämning av varor. Vi kommer att presentera aktuell utlämningsställen löpande när avtal finns klara.

När levereras mina varor? 

Vi levererar varor hem till dörren torsdagar, fredagar samt lördag. Du får en bekräftelse på E-mail eller SMS med en för dig passande leveranstid så fort vi fått varorna leveransbekräftade från våra leverantörer. 

Hur vet jag att mina beställda varor är på väg? 

När du lagt din order stämmer vi av innehållet i denna med våra leverantörer och återkommer till dig med leveranstid. Har du beställt dina varor långt i förväg skickar vi ut en påminnelse via mail inför leverans.

Vad händer om jag inte är hemma vid leverans? 

I kassan har du möjlighet att ange om det är ok att vi lämnar vid dörren om ingen är hemma när vi kommer med din leverans. Om du inte godkänt att vi lämnar vid dörren försöker vi alltid få tag på dig via telefon i första hand. Om vi då inte kan hitta en lösning tillsammans måste vi köra tillbaka varorna till oss och debitera dig f.n. 250 kr samt kostnaderna för ev. varor som vi måste kassera. 

Var ser jag min order? 

När du lagt din beställning får du ett mail innehållande en kopia på din order. Vid leverans får du en följesedel på din order tillsammans med produkterna. 

Hur ändrar eller avbokar jag en lagd order? 

Maila oss på order@linnesmathus.se eller slå oss en signal på 0470-709010 och berätta vad du vill ändra eller om du vill avboka din order. Om du vill lägga till varor i din order kan du bara lägga en till beställning med samma leveransdatum som den tidigare.


Accept

Genom att använda LinnesMathus accepterar du att hemsidan använder sig av cookies. Klicka här för att läsa mer.